Blogger Widget

lørdag den 29. marts 2014

Ugens fem mest spillede numre (ifølge min last.fm)


”But the key to the city / Is in the sun that pins the branches to the sky”

- David Bowie

Med tolv timers forsinkelse er det blevet forår. Nej. Undskyld mig. Jeg begynder forfra. For tolv timer siden sad jeg i kø på Køge Bugt Motorvejen. Ventetiden gik forbavsende glat. Problemet var bare, at jeg den seneste månedstid eller mere har postet min ugentlig opdatering om de fem mest spillede numre på det tidpunkt. Tolv timer senere er listen her omsider.

Alle fem sange hører til blandt de numre som jeg medbragte til ’Lyden Af Ord’. Det er dog kun ét af dem, der blev plads til i temaprogrammet med Niels Thomsen, Nicolaj Stochholm og Jens K.

’Eight Line Poem’ er fra ’Bowie At The Beeb’. David Bowie trakterer klaveret og Mick Ronson tager sig af guitaren. Versionen er ikke den samme som på ’Hunky Dory’, men minder om den optagelse, som blev indspillet til David Bowie/Dana Gillespie promo-LP fra 1971, også kendt som ’bowpromo1’.

Sarah Webster Fabio har jeg skrevet om tidligere. De Efterladte behøver vist ikke yderligere introduktion. ’Jorden Kalder’ er inspireret af ’Sommerfugledalen’ af Inger Christensen. Lorenzo Woodrose fortalte mig på et tidspunkt, at hvis man gider at lede, så kan man ”finde alle de mærkelige ord fra ’Jorden Kalder’ i systemdigtet”. No Knox-nummeret kom med i udsendelsen.

1. David Bowie – Eight Line Poem
2. Sarah Webster Fabio – Alchemy Of The Blues
3. De Efterladte – U.T.
4. Spids Nøgenhat – Jorden Kalder
5. No Knox – D. C. Kopenhagen Guy


Ingen kommentarer: