Blogger Widget

onsdag den 19. marts 2014

Med blottet bug. Den totale underkastelse


”Gør mig den tjeneste ikke at gå glip af hverken denne plade eller Total Heels live”


Det blev sent på Loppen i går. Klokken nærmede sig halv-to, da jeg cyklede hjem gennem de regnvåde gader. Jeg havde set frem til endelig at høre det seneste skud på Mayhem-stammen, københavnske Communions. Det mini-hype, der er kommet deres engelske firsertrip til gode, er ikke gået mig forbi. I går virkede det som om, at bandet ikke rigtig var til stede. Om det altid er sådan, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om. Men jeg blev sgu en smule skuffet.

Det samme kan jeg ikke sige om dansk/amerikanske Total Heels. De var i den grad til stede og deres maniske The Fall-garage-kaos tog mig fuldstændig med storm. Gør mig den tjeneste ikke at gå glip af dem! Total Heels varmer blandet op for The Dream Syndicate, der spiller på Loppen, d. 3. maj.

Hovednavnet, amerikanske The Men, som spiller på Roskilde Festival, vidste jeg godt kunne levere et lødigt rockshow. Og det gjorde de. Det eneste jeg savnede var saxofonen, som spiller en fremtrædende rolle på deres nye og måske bedste album i rækken, ’Tomorrow's Hits’.  

Øverste er det Total Heels. Her ’Barb Wire’ fra deres nye 7”er:


Ingen kommentarer: