Blogger Widget

torsdag den 27. september 2018

The Love Coffin udsender debutpladen ’Cloudlands’ i morgen.


Lige siden, jeg hørte, de første demoindspilninger tilbage i 2014 eller var 2013, har jeg uden at være egentlig klar over det, glædet mig til i morgen. Jeg har længe ment, at The Love Coffin er et af de mest nyskabende og spændende rockorkestre, Danmark har at byde på i disse år. Bandet har en nerve og fandenivoldskhed, der hele tiden skubber musikken videre i den retning som kvintetten ønsker. Her er ingen lette kompromiser, ingen leflen eller behagesyge. Hvis det ikke foregår på The Love Coffins betingelser, så kommer det ikke til at ske. En approach pladeselskabet Bad Afro formentlig deler. Efter at have udsendt ep’ere 'Veranda' og 'Buffalo Thunder' hos Flammekaster Records, udgiver det københavnske rocklabel i hvert fald The Love Coffins debutplade, ’Cloudlands’.

”The Love Coffins sange handler om kontraster. Musikken bevæger sig ubesværet fra fintvævet melodisk melankoli til ætsende dissonante vulkanudladninger af støj. Ved nærlytning kan man opsnappe stumper af det kludetæppe af inspirationskilder, der har formet bandets lyd. Fra 80’ernes støjrock scene i New York over den samtidige post-punk æra i Australien til shoegazer-genrens evne til at begrave veldrejede pop-hooks i støjende guitarer.”

Med et forbehold eller to, er jeg ganske enig i denne Bad Afro-beskrivelse af kvintetten. Men den lidt ligegyldige diskussion, kan jeg altid tage med bandet, når det kommer forbi Mod Strømmen, d. 4. oktober. Allerførst skal vi dog feste med The Love Coffin. Kig forbi pladeforretningen Route66, Fælledvej 3, 2200 København N, i morgen, fredag d. 28. september, kl. 18, til släppfest og fredagsøl.

I begyndelsen af september kom det andet singleudspil fra ’Cloudlands’, ’Take Good Care Of Me’:


Ingen kommentarer: