Blogger Widget

torsdag den 10. december 2020

Nedtælling til Beat 2020 (8 af ?)

Danske Bona Fides debutplade ’Yield’, har ubemærket sneget sig ind på mig i de seneste måneder. Duoen består Sofia Luna på vokal og Emil Palme på guitar. Gennem de senere år, har jeg fået fortalt, at de har spillet nogle neddæmpede og meget smukke koncerter rundt omkring i byen. Jeg havde dog ikke regnet med, at ’Yield’, der kom tilbage i februar og som jeg hørte sporadisk, muligvis i forbindelse med en evt. booking til Klub Soja, skulle tage mig så meget ved næsen, at jeg her sidst på året, nævner pladen blandt nogle af de udgivelser, der er i spil til Beat 2020. Det er kommet som en stor overraskelse. I og med, at mørk, minimalistisk, melankolsk folkemusik, der trækker på et middelalderligt tekstunivers, normalt ikke bider på mig. Og når pladen tilmed er indspillet på en telefon, så man høre støj fra det rum, det er optaget i, fuglekvidder mv., så… Eller måske, er det netop dét, der fået mig til at lytte med nye og andre ører, her i dette annus horribilis. Jeg ved det ikke. Men som jeg begyndte med, så har ’Yield’ sneget sig ind på mig: 



Ingen kommentarer: