Blogger Widget

torsdag den 12. juli 2012

’Satisfaccion’


’(I Can't Get No) Satisfaction’ er lavet i utallige coverversioner. Otis Reddings, Devos og The Residents hører til de bedre. Den coverudgave, jeg holder mest af er dog indspillet af Ohio artpunk-bandet, Modern Art Studio. Jeg ved ikke en disse om dem. Ikke andet end, at de udsendte to singler i slutningen af halvfjerdserne, hvorefter de forsvandt i ubemærkethed. Mordern Art Studios ’Satisfaccion’ udmærker sig ved, at de nærmest har gjort sangen ugenkendelig. Først og fremmeste ved at undgå det vigtige riff, men så sandelig også ved at synge en vrøvletekst, der lyder som spansk, men vist ikke er det:

For lige at følge op på dagens tidligere indlæg, så kan jeg ikke holde Stones kørende indtil sengetid. Jeg havde en mindre krise i eftermiddag, men den overvandt jeg med viljestyrke. Den, har jeg ikke mere af, så jeg opgiver projektet tæt på den tolvte time.

Den sidste time:

Alladin Story (instrumental) (Sticky Fingers Revisited)
Slipping Away (Stripped)
Dandelion (Singles Collection: The London Years)
Live With Me (Let It Bleed)
You Gotta Move (alternate mix) (Sticky Fingers Revisited)
I'd Much Rather Be With The Boys (Metamorphosis)
Respectable (1978 Tour Rehearsals (Studio))
Pass the Wine (Sophia Loren) (Exile On Main Street)
Shattered (1978 Tour Rehearsals (Studio))
We Had It All ('79 Outtake) (Paris Outtakes Vol. II)
Pretty Girls & Rolling Stones med The Goldebriars (røg med pga. titlen)
Melody (Black & Blue)
We're Wasting Time (basic mix - no overdubs) (Metamorphosis)
Stray Cat Blues (Get Yer Ya-Ya's Out!)        

Ingen kommentarer: