Blogger Widget

mandag den 9. juli 2012

Roskilde i en nøddeskal. Dag efter dag eller sådan noget

Dag fire mangler. Jeg ved det godt. Måske følgende korrespondance i dagene op til og under årets Roskilde Festival, kan give en del af svaret.  Identiteten på de medvirkende er sløret, fordi jeg ikke har indhentet alle de fornødne tilladelser.

Lørdag d. 30/6

kl. 16.03. HD til HH: ”Skal du til Roskilde?”
kl. 16.04. HH til HD: ”Yes”
kl. 16.05. HD til HH: ”Ok. Jeg overvejer også”
kl. 16.07. HH til HD: ”Tænkte på dig, da jeg så Cure skulle spille”
kl. 16.11. HD til HH: ”Ja, men jeg ved ikke om jeg orker at okse frem og tilbage flere dage, så jeg overvejer at købe til søndag kun. For at se MK (Magtens Korridorer, red) og Bjørk. Men jeg vil sgu gerne se Cure og Bruce. Du skal vel hænge ud med Little Steven?”
kl. 16.14. HH til HD: ”Ha-ha. Det er der ikke lagt planer om. Søndagens program er lækkert”
kl. 16.31. HD til HH: ”Så er billet købt til søndag”
kl. 16.34. HH til HD: ”Cool. Jeg begynder søndagen, kl. 12.00, ved Pavilion med Papir mm.”
kl. 16.37. HD til HH: ”Ok, vi kan mødes der”
kl. 16.38. HH til HD: ”God idé”

Tirsdag d. 3/7

kl. 17.10. CH til HH: ”Tager du til Roskilde?”
kl. 17.33. JB til HH: ”Tak igen for den gode opvarmnings-CD. Håber Cure spiller P. Haze. S og jeg har sunget meget m på ’Sommervarmen’ med Dig og Mig. Bäddat För Trubbel har charme, men har fundet ud af at de har spillet. Glæder mig til Dr. J. Skål fra sommerlandet”
kl. 17.34. HH til CH: ”Ja. Var der faktisk allerede i søndags. Er tilbage igen på torsdag”
kl. 21.24. HH til JB: ”Ja. Det har været en dejlig sommerdag. Jeg har luget og slået græs. Dig & Mig var kanonfede i søndags. Se at få hørt dem med hele familien. :-)
kl. 21.35. JB til HH: ”Så du dem? Var det ikke under finalen? Vi vil snart tjekke dem. Ses”
kl. 21.37. HH til JB: ”Jeg så dem midt under finalen. Faldt af fodbolden hen ad vejen. Underligt nok savnede jeg den slet ikke”
kl. 21.40. JB til HH: ”Det var en af de bedre finaler. Nå, men kan forestille mig, at det var en god stemningsfuld koncert. PS. Savner ikke fodbold nu. Er ikke klar til Superliga midt i juli :-)"
Kl. 21.42: HH til JB: ”Hvornår ankommer du til Roskilde?”
kl. 21.44. JB til HH:”I morgen til kick-off”
kl. 21.45: HH til JB: ”I morgen? Onsdag?”
kl. 21.48. JB til HH: ”Nå nej. Overmorgen. Feriehjerne :-)”
kl. 21.50: HH til JB: ”Nu er jeg mere rolig. Troede jeg i en eller anden form for vildelse, havde sprunget en dag over”
kl. 21.52. JB til HH: ”Ingen panik”
kl. 22.12. CH til HH: ”Til Cure? Det er da ikke din kop te?”
kl. 22.14. HH til CH: ”Når Cure spiller stener jeg til reggae andetsteds”
kl. 22.31. CH til HH: ”Fair nok”
kl. 22.32. HH til CH: ”Kommer du søndag?”
kl. 23.28. CH til HH: ”Ikke en gang”

Onsdag d. 4/7

kl. 20.17. JM til HH: ”Tak for Dexys. Helt vild med pladen. Årets bedste?  Har lyst til at fyre den af på Roskilde. Næste år? God festival. Keep in touch”
kl. 20.40. HH til JM: ”Det er en fed plade. Kræver en smule tilvænning, men så sidder den der også. Skal nok give den gas for os begge på festivalen. Kender i øvrigt én, der vil sælge sin billet for 1500”
kl. 20.56. JM til HH: ”Er desværre på jobbet. Rejser til Oslo på mandag”
kl. 21.06. HH til JM: ”Tænkte nok du var på arbejde. God tur til Oslo og Glasgow. Tales ved, når I er hjemme igen”


Torsdag d. 5/7

kl. 11.28. HH til OS: ”Tager du bilen til Roskilde i dag? I så fald er der en god medarbejderparkering ved vest-indgangen”
kl. 13.20. OS til HH: ”Nej, bil er nok en dårlig idé. Jeg er til sommerafslutning. Gl. Dansk, Cava og øl!”
kl. 14.38. OS til HH: ”… og snaps! Oh my god!”
kl. 14.39. HH til OS: ”Lad bilen stå, før en kollega tager nøglerne fra dig”
kl. 14.48. OS til HH: ”Bilen er i H – jeg er på Frederiksberg. Petersens Familiehave”
kl. 14.50. HH til OS: ”Der var jeg for en månedstid siden med arbejdet. Tager snart til Roskilde”
kl. 14.52. OS til HH: ” Vi ses – jeg skal nå Shins!”
kl. 15.00. HH til OS: ”Fino. Springer Shins over”
kl. 15.00. OS til HH: ”Så ses vi bagefter? Til…”
kl. 15.03. HH til OS: ”Det eneste jeg med sikkerhed skal se i dag er Abyssinians
kl. 16.07. HH til BP: ”Er du på forkant med at interviewe?”
kl. 16.19. BP til HH: ”Selvfølgelig :-). Nu har jeg fri. Tjekker lige bilen og går så til Sonic Zone”
kl. 16.19. HH til BP: ”Jeg er på vej derhen”
kl. 17.22. OS til HH: ”Lad os mødes i sonicyourspacewhatever ved 19-30-tiden. OK?”
kl. 17.23. HH til OS: ”Ok”
kl. 17.57. HH til OS: ”Vi er ved Shins”
kl. 17.59. OS til HH:”5 min. Hvor er I?”
kl. 17.59. HH til OS: ”Højre side, grønt flag”
kl. 18.00. OS til HH: ”Top!”


Fredag d. 6/7

kl. 12.29. OS til HH: ”What’s the plan?”
kl. 12.31. HH til OS: ”Hank 3, kl. 18. Så du Cure færdig?”
kl. 12.37. OS til HH: ”Nej, vi hørte lidt reggae, drak et par øl backstage og så en forrygende Janelle Monae  – hvorefter jeg måtte løbe hele vejen til stationen for at nå mit tog. Tror også jeg vil prøve at nå Hank”
kl. 12.44. HH til OS: ”Det er godt, du holder dig i form. Ses til Hank”
kl. 12.46. OS til HH: ”Og nu bliver jeg nødt til at cykle til L for at få cyklen med. Roskilde Festivalen ender jo med at blive helt sund”
kl. 12.48. HH til OS: ”Toget fra festivalpladsen kører regelmæssigt. Det napper jeg”
kl. 13.02. OS til HH: ”Ja, de er desværre ikke helt timet i forhold til os, der skal vest på”
kl. 16.05. HH til AW: ”Hej A. Befinder mig nu i et tog på vej mod Roskilde. Hank 3 spiller kl. 18 på Odeon”
kl. 16.13. OS til HH: ”Er vel ankommet til Pavilion/Sonic”
kl. 16.14. HH til OS: ”Vi er på vej”
kl. 16.20. AW til HH: ”Springer på et tog om fem min. Skriver, når jeg er fremme”
kl. 16.21. HH til AW: ”Fino”
kl. 17.42. AW til HH: ”Er ved Odeon. Venstre side”
kl. 18.14. HH til AW: ”Vi står tæt på Kiss-fanen til højre. Hvis ikke det lykkes at mødes her, så går vi ned til Sonic Zone bagefter. Det er ved Pavilion”
kl. 19.05: HH til AW: ”Hov. Nu bliver det tungt”
kl. 19.13. OS til HH: ”Står med M ved ølteltet”
kl. 19.24. AW til HH: ”Jep. Men han er stadig cool”
kl. 19.40. AW til HH: ”Er ved Gutter-baren”
kl. 19.49. HH til AW: ”Er endnu ikke gået fra Odeon. Har mødt nogle gamle historikervenner”
kl. 23.07. HH til AW: ”Er på vej til Sonic Zone igen”
kl. 23.08. AW til HH: Står langt inde og tjekker Jack W. ud. De spiller sgu godt. Men som alt andet hernede er det alt for lavt”
kl. 23.24. HH til AW: ”Har lige set Lee Ranaldo. Sonic Youth uden arty-farty”
kl. 23.25. AW til HH: ”Så jeg også en del af. Ikke dårligt”
kl. 23.50. HH til BP: ”Har I fundet hinanden?”
kl. 00.18. BP til HH: ”Jeps. Tyller drinks”
kl. 00.49. HH til BP: ”Går til Baloji
kl. 01.23. BP til HH: Ok. Ses til M.C. (Mikal Cronin, red)


Lørdag d. 7/7

kl. 15.45. JB til HH: ”Gik lige forbi B. Hurtigt hej. Skal du på Arena kl. 16? (Alison Krauss, red)”
kl. 15.47. HH til JB: ”Nej. Jeg er stadig hjemme. Er så småt ved at være klar til at tage afsted”
kl. 15.48. JB til HH: ”Måske senere”
kl. 15.49. HH til JB: ”Yes. Jeg sender dig en besked, når jeg er ankommet”
kl. 15.50. JB til HH: ”Fint :-)”
kl. 17.17. HH til AW: ”Mon det lykkes at mødes i dag?”
kl. 17.37. AW til HH: ”Dead Skeletons? Er ved Roots lige nu.
kl. 17.41. HH til AW: ”Er ikke sikker på, at jeg holder ud helt til DS. Dagen var hård mod mig i går. Men vi kan jo prøve Sonic igen ved 18.30-tiden?”
kl. 18.28. HH til BP: ”Så er dancehall-geniet ankommet til Sonic. Prøver lige med en Classic”
kl. 18.29. HH til JB: ”Nu er jeg til stede”
kl. 18.30. BP til HH: ”Man skal rejse sig ved det træ, man faldt ved! Taster svar og vender tilbage senere”
kl. 18.38. AW til HH: ”Er ved Gutter Island-baren”
kl. 19.17. JB til HH: ”Er på Arena til Refused. Ellers?”
kl. 19.18. HH til JB: ”Springsteen?”
kl. 19.18. JB til HH: ”Ja”
kl. 19.40. BP til HH: ”Nu finder jeg noget at spise og satser på at finde selskab i Sonic Zone”
kl. 19.45. HH til BP: ”Ses der. Ser Cold Speaks. Meget indfølt og meget kedeligt”
kl. 20.09. BP til HH: ”Så er jeg her”
kl. 22.01. BP til HH: ”Ahhh. En latte og noget heavy :-)”
kl. 22.16. HH til BP: ”Står bag filminstruktøren Lotte Svendsen og jinger”
kl. 22.43. BP til HH: ”Nu kører jeg hjem og zzzz. Ses i morgen. Vi kører ca. 10.15. God koncert. Kys”
kl. 23.08. BP til HH: ”Hvornår skal jeg vække dig i morgen?”
kl. 23.28. HH til BP: ”9.45”
kl. 23.37. HH til OS: ”Det er jo bare en drengebande”
kl. 23.37. JB til HH: ”Little Steven rules”
kl. 23.38. OS til HH: ”Bon Iver? Vi opgav!”
kl. 23.39. BP til HH: ”Ok. Godnat”
kl. 23.40. HH til OS: ”Jeg kan hele teksten til ’Dancing in the Dark’ udenad”
kl. 23.42. HH til JB: ”Ja. Den gamle røv (det var kærligt ment, red)”
kl. 23.43. JB til HH: ”Ja. Stor koncert. What can you do? :-)”
kl. 23.45. HH til BP: ”Bruce har godt nok ikke været ude at spille på campingområdet i dag. Men nu hiver han en pige op på scenen til dans”
kl. 23.46. BP til HH: “Han er i hopla”
kl. 23.49. HH til BP: ”Hyldest til Clemons nu”
kl. 23.54. HH til JB: ”Twist & Shout”
kl. 23.55. JB til HH: ”Yeah”
kl. 00.00. HH til JB: ”Fantastisk”
kl. 00.02. JB til HH: ”Ja!”
kl. 00.03. JB til HH: ”Øl ved Badeklubben?”
kl. 01.52. HH til JB: ”Nu kører toget”
kl. 01.53. JB til HH: ”Og cyklen! :-)”
kl. 01.58. HH til JB: ”For det er så fedt, når det rykker i mit soltag”

Søndag d. 8/7

kl. 10.48. HD til HH: ”Jeg ankommer først kl. 12.00 til Festivalstationen. Jeg lader høre fra mig, når jeg er fremme ved Pavilion”.
Kl. 12.23. HH til HD: Vi sidder til venstre ved Pavilion-teltet. (Causa Sui, Papir og El Paraiso Ensemble, red)
kl. 12.36. HD til HH: ”Ok. Jeg kommer”
kl. 12.45. HD til HH: ”Jeg er her nu”
kl. 14.07. JB til HH: ”Dr. John?”
kl. 14.08. HH til JB: ”Oh yeah”
kl. 14.10. JB til HH: ”Yeah. Kan man finde dig?
kl. 14.13. HH til JB: ”Til højre, lige før pitten”
kl. 14.16. JB til HH: ”Under skærm?
kl. 14.16. HH til JB: ”Jep”
kl. 14.55. AW til HH: ”Hørte du Dead Skeltons i går? Det var helt fantastisk”
kl. 14.59. HH til AW: ”Nej. Desværre. Kunne ikke mere efter Springsteen. Men mon ikke de snart kommer forbi København?”
kl. 16.15. JB til HH: ”Johan (Magtens Korridorer, red) har en President Fetch t-shirt på”
kl. 16.17. HH til JB: ”Han er også med på pladen”
kl. 16.17. JB til HH: ”Ok”
kl. 19.06. CH til HH: ”Kan jeg friste dig ud på en enkelt after-Roskilde øl senere?
Kl. 19.11. HH til CH: ”Ha-ha. Det går vist ikke. Vi er taget på landet. Takkede af med Dr. John. Der er en udsendelse om løver i tv”.
Kl. 19.24. CH til HH: ”Ak!”


Ingen kommentarer: