Blogger Widget

fredag den 6. juli 2012

”The Way Things Go”. Roskilde, dag to

Mikal Cronin

Først en halv time med Django, Django, så en halv time foran The Shins og til slut en halv time med teenageværelseidolet Robert Smith. Sådan så mine første timer på Roskilde Festivalen ud i går. Django, Django havde jeg selv valgt, mens jeg bare flød med strømmen til de andre. Django, Django har jeg ingen mening om. The Shins’ sympatiske popmusik var kedelig og The Cure var allerede fra begyndelsen, som Thomas Treo skriver i Ekstra Bladet et ”sløjt freakshow”. Helt anderledes var rootsreggae-legenderne The Abyssinians, der bar deres alder med groovy værdighed. 

Nu her, mens regnen siler ned, der er lovet opklaring sidst på dagen, prøver jeg at få overblik over dagens program. Jeg havde håbet at nå det franske afro/funk band, Les Freres Smith, kl. 13.45 på Cosmopol. Det bliver ikke til noget. Til gengæld bør det have dryppet af, når Hank3 (læs med her) går på Odeon, kl. 18.00. Han bliver fulgt af Lee Ranaldo på samme scene, kl. 21.00. For et par uger siden, skrev jeg, da jeg medvirkede i Major Toms gæsteanbefalingsrække”Med den nye plade, ‘Between The Times & The Tides’, der spejler alt det ypperste fra amerikansk alternativ rock fra the heydays i firserne, er der lagt op til guitar-excesser ad libitum.”. De ord står jeg ved.

Kl. 23.00 svinger jeg formentlig forbi Gloria for at høre Jørgen Teller & The Empty Stairs feat. Lazara (mere under samme link som Hank3). Natten bliver rundet af med garagepop med Mikal Cronin, kl. 02.00 på Pavilion, som jeg, igen hos Major Tom, forventer giver; ”en tight rockkoncert med hovedvægten på numre fra det sprudlende festfyrværkeri af godt sangmateriale, som debutpladen, der kom sidst år, til fulde er eksponent for.”

Det var ordene. Tak.

Ingen kommentarer: