Blogger Widget

søndag den 24. februar 2013

Ræv Hund Bjørn i Mod Strømmen


Jeg fattede ikke, hvad det gik ud på, da jeg første gang stødte på Ræv Hund Bjørn. Jeg var godt klar over, at det var et nyt band. En trio med forkærlighed for diskokugler og et navn, der forekom mig fjollet. Siden har navnet sat sig fast, akkurat ligesom flere af de meget fine tekstlinjer fra deres Melodika-debut, ’Det Er Din Natur’, efterfølgende har gjort. ”Men jeg er en skabning / med hud og hår / ja jeg er en sækfuld / af grundvilkår”. Kloge dyr.

Ræv Hund Bjørn består af musikere med ben i adskillige lejre. Flere af teksterne er skrevet af digteren Helle Thornvig Christensen. Selvom udtrykket indierock efterhånden er så fortærsket, så falder det i denne kontekst ligefor. Hvis jeg skal trække tråde længere tilbage, så er de mere The Byrds end The Beatles. Tilbage til fakta. Klaus Mandal Hansen, tidligere Learning From Las Vegas mv., spiller guitar og synger, Hans Holten Hansen, tidligere How Do I og Rhonda Harris og med et par digtsamlinger i baggagen, tager sig af bas og keys, mens Casper Wackerhausen-Sejersen sidder bag trommerne.


Lyt med nu på torsdag, d. 28. februar, mellem kl 18-20 på 98.9 FM eller 98.8 på Hybrid.

Ingen kommentarer: