Blogger Widget

tirsdag den 9. august 2016

Gutter Island 2016 i Mod Strømmen


Der er meldt udsolgt for længst, selvom det endelige program først er dukket op for ganske nylig. Gutter Island rider altså med på den bølge af udsolgte festivaler, som sommeren har budt på. Det er to år siden, at garagerock-publikummet seneste rykkede ind på Masnedø, syd for Vordingborg. Dengang varede festivalen to dage. I år er den udvidet til tre. En ekspansion, jeg ikke helt kunne greje, da det blev meldt ud. To dage har passet mig fint. At ankomme sent fredag eftermiddag, sætte telt op, være til flaghejsning, høre musik og feste, og så ellers vide, at festivalen var ovre, når det sidste band rømmede scenen, natten mellem lørdag og søndag. Hvordan det kommer til at gå med en tredje dag, kan jeg kun gisne om. Umiddelbart ser det dog ikke ud somom, at der er flere navne på plakaten i år, end der har været tidligere. Correct me if i'm wrong…

Nu på torsdag, d. 11. august, kan jeg måske få svar på, hvilke tanker, der ligger bag udvidelsen. Det er under alle omstændigheder et af de spørgsmål, jeg har tænkt mig at stille booker og en af hovedentreprenørerne bag festivalen, Anders Nielsen, fra Gearbox Agency, når han kommer forbi Mod Strømmen for at fortælle mere om og spille musik fra 2016-line-uppen.

Stil ind, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream.

Ingen kommentarer: