Blogger Widget

onsdag den 1. februar 2017

Don Everly fylder 80 i dag


"I just love that song. I heard it by the Everly Brothers as a kid.”

Jeg forstod ikke Dee Dee Ramones kærlighed til The Everly Brothers 'Cathy’s Clown', da jeg læste ovenstående i et interview for seksten år siden. Siden har sangen sneget sig ind blandt mine mange favorit-tracks med duoen fra et kulminedistrikt i Kentucky.

I dag runder Don Everly firs år. For nogle år tilbage døde hans lillebror Phil, som han havde sunget sammen med i det meste af sit voksne liv (og nok også det meste af barndommen med). Lige afbrudt af tiåret 1973-1983, hvor mange års gnidninger mellem brødrene brød ud i lys lue.

Jeg ved faktisk slet ikke, hvor jeg skal begynde eller slutte, når det drejer sig om The Everly Brothers. Sange som ’Bye Bye Love’, ’Wake Up Little Susie’, ’All I Have To Do Is Dream’, har på en-eller-anden måde altid været en del mit musikalske verdensbillede. Jeg har ingen erindring om, hvornår jeg hørte duoen første gang.

Anyway, jeg kom fra ’Cathy’s Clown’. Den udkom i 1960. The Beatles genbrugte tre år senere vokalarrangementet i ’Please Please Me’. Tillykke med fødsesdagen, Don Everly


Ingen kommentarer: