Blogger Widget

tirsdag den 31. januar 2017

"Big Stars 4th"


Selvom Spin Magazine var tænkt som et alternativ til hæderkronede Rolling Stone, da det udkom første gang i 1985, og som sådan dækkede megen af den rockmusik, som interesserede mig i de år, er det ikke et blad, jeg har læst særligt meget. Det burde jeg måske have gjort. Jeg er nemlig fuldstændig på bølgelængde med Spin, når det kommer til dets årsliste fra 1991. Den topper skotske Teenage Fanclubs ‘Bandwagonesque’, foran applauderede kandidater som ’Nevermind’ med Nirvana, ’Loveless’ med My Bloody Valentine, ’Screamadelica’ med Primal Scream of ’Out Of Time’ med REM. 

At ‘Bandwagonesque’s skurrende, halvskæve powerpop er blevet sammenlignet med Big Star, kan næppe undre nogen. Morsomme kritikere har ligefrem kaldt den for ”Big Stars 4th”. I mange år havde jeg kun albummet overspillet til kassettebånd. Uden trackliste-oplysninger eller andet. Det blev slidt sønder og sammen. Jeg kan sangene i søvne, men jeg kender ikke titlerne. Sådan har jeg det faktisk stadigvæk, selvom jeg satte penge i en cd med albummet i midten af halvfemserne.


Teenage Fanclub kommer forbi Lille Vega, fredag d. 10. februar

1 kommentar:

.. sagde ...

Min familie er nu en helt ny, så stop dine bekymringer og tag din medicin og sæt familien fri for den dødelige sygdom, der ikke holder nogen respekt for familiens harmoni. Gør dit helbred bedre ved at bruge cannabisolie i din hverdag. kontakt læge Patrick på :( drpatrickoscar@yandex.com ) for alle former for kræftbehandling