Blogger Widget

fredag den 31. marts 2017

Kulturstationen i Vanløse eller Børneteatret på Christiania?


Det er spørgsmålet i morgen aften. I Vanløse spiller Orcas og Morten Arons Vilde Græs. Eller hedder de bare Vilde Græs nu om stunder? Bandet er i al fald ikke det samme, som spillede ved et Klub Soja-arrangement sidste efterår. Men mon ikke man stadigvæk kan forvente en omgang acid-country med hvad dertil hører af udsyrede tekster og melodier af Aron, inspireret af både de mest radikale og de mest reaktionære kræfter indenfor folk- og countryscenen, spillet så tilpas tilbagelænet, at man måske bliver i tvivl om dette virkelig er 2720 Vanløse eller om man befinder sig i en roadside café et sted uden for lands lov og ret i Kentucky. 

Hvad angår Orcas, så mener jeg, efterhånden at vide, hvor jeg har dem. Det er uopslidelige beatmusik af fineste karat.


Mød op, kl. 20.30, i Kulturstationen Vanløse, Frode Jacobsens Plads 4, 1.sal. 


Ude på Børneteatret præsenterer Salon Pissoir‎ Goodiepal & Pals, Visitor Kane og Den Sorte Død. Goodiepal & Pals ved jeg ikke meget andet end, at de kalder sig et protestband.  Jeg ved heller ikke, om jeg blev klogere af at læse anmeldelsen - med den kække overskrift ”Frederik IX ville kunne lide det her” - af deres album, ’Pro Monarkistisk Extratone’, i Føljeton. Visitor Kane kan jeg på det varmeste anbefale. Den Sorte Døds elektroniske eskapader kan man selv danne sig et indtryk af via deres ep fra sidste år.

Overskuddet fra aftenen går ubeskåret til Trampoline House, der er et uafhængigt medborgerhus i København, hvor flygtninge og asylansøgere kan finde støtte, fællesskab, få retshjælp mv.


Det begynder, kl. 21.00.

Ingen kommentarer: