Blogger Widget

mandag den 23. april 2018

Havekuller


’Foråret så sagte kommer’. Sådan gik det ikke i år, Carl Bay. Eller rettere sagt, Kaj Munk. I år er alt nærmest detoneret i løbet af et par dage. Jeg kom så småt i gang i haven i sidste weekend. Jeg har gravet lidt, flyttet rundt på nogle vækster og et enkelt sveskeblommetræ, der siden det blev plantet er blevet spist ned af rådyrene. I år får det fred. Jeg har luget med hænderne under stikkelsbær og solbær. Vi har et hakkejern, men jeg føler, at jeg kommer bedre i bund ved at bruge grabberne. Så har der været den obligatoriske generalforsamling i grundejerforeningen, Stodderstubben. Plæneklipperen er sendt til forårsservice. Olieskift, luftfilteret skal renses, knivene skal slibes og plæneklippermanden skal få kablet, der gør maskinen selvkørende, til at virke igen. Den var tung at skubbe rundt på den langhårede græsplæne. En plæne, jeg ikke fik holdt nede sidste efterår, da det så godt som regnede fra august til oktober.

Alt det forår, vil sige, at jeg ikke får hørt særlig meget musik i disse dage. Et kassettebånd overtog ikke desto mindre rummet i bilen, da vi i går, sidst på eftermiddagen, befandt os på Sydmotorvejen í nordgående retning.

I juli sidste år udkom Enderie, ’Enderie II’, på Paradise Daily Records. ’Enderie I’ var kommet en uges tid før på Room40. Enderie er kendt under mange navne. På dåbsattesten står der Andrew McLellan. Han kalder sig også Cured Pink, som sådan var han vist forbi Mayhem for nogle år siden. Han kommer fra Brisbane og har blandt andet spillet i Soft Power, Kitchen’s Floor, Greg Boring og Stiiifs. Der er noget gammeldags over ’Enderie II’, gammeldags elektronisk. Det minder faktisk lidt om ’The Trevor Chest CS’, som Paradise Daily Records, ligeledes udsendte i 2017. Trevor Chest er lig med trommeslageren fra Total Control, James Vinciguerra.


Nu kommer tiden snart, hvor Mod Strømmen sender ’Summertime Blues’ på Radio Bluestimes sendetid på Christianshavns Kanal. Radio Bluestime holder, som det nok er nogen bekendt, sommerferie fra maj til september. I den forbindelse leger jeg lidt med tanken om at lave et temaprogram om netop Paradise Daily Records. Mere om det.

Ingen kommentarer: