Blogger Widget

torsdag den 10. oktober 2013

The Asteroid #4, The Blue Angel Lounge, The Beatles og Tropical Psychedelic


The Asteroid #4 fra Philadelphia spiller på Loppen i aften. Med sig har de en spritnye udgivelse, der udkom så sent som i tirsdags. Jeg har ikke styr på, hvilket nummer den er i rækken, men de har efterhånden lavet mange plader. Dertil kommer, at jeg kun hørt den igennem en enkelt gang, mens jeg lavede alt muligt andet. Betalte regninger, rodede lidt op i en bunke papirer, som jeg burde gennemgå nøjere, skrællede et æble og lod blikket glide over på den anden siden af gaden, hvor beboerne så småt var begyndt at tænde lys i lejlighederne. Ikke optimalt, men jeg nåede trods alt at fange elementer af akustisk folkrock og psych/drone. Bedøm selv:


Tyske The Blue Angel Lounge, der var på Roskilde i sommer og jeg ikke fik hørt, fordi de spillede så frygteligt sent, varmer op. Dørene åbner, kl. 21.00

Hvordan ville det være gået The Beatles, hvis det kun var Paul McCartney, der havde forladt gruppen og de tre andre i stedet havde hyret Klaus Voorman, som de kendte fra Hamborg-dagene, som ny bassist. Det har Paste.com skrevet en kontrafaktisk artikel om


“I think, nowadays, tropical psychedelia is a statement about destroying oppositions between body and mind, body and machines, Western experimentalism and Afro-based musics.”

- Efraín Rozas, kvindelige leder af det amerikanske salsaorkestret, La Mecánica Popular

MTV Iggy tegner et portræt af den såkaldte Tropical Psychedelic-scene. Mød blandt andet colombianske Meridian Brothers, peruvianske Los Chapillacs, brasilianske Garotas Suecas og amerikanske Maku Soundsystem.

Ingen kommentarer: