Blogger Widget

onsdag den 19. september 2018

Mangel på god opdragelse


Luna var i byen for en uges tid siden. Jeg er aldrig for alvor dykket ned i Dean Warehams projekter. Dét er der helt sikkert en masse, der mener, er en fejl. Jeg har ingen forklaring på, hvorfor det er sådan. Jeg skylder vel hellere ikke nogen en forklaring. Mit kendskab til Dean Wareham er ren og skær overflade. Selvom hans samarbejde med folk fra Feelies, The Chills, samt gæstevisitter af blandt andet Tom Verlain og Sterling Morrison gennem årene, burde have vakt min interesse.

Til gengæld holder jeg meget af ’Mobile Safari’ med skotske The Pastels, som Dean Wareham gæsteoptræder på. Albummet udkom i 1995 og var blot The Pastels tredje album i de næsten femten år orkestret havde eksisteret. Udgivelsen var bandets første på Domino Records, gruppens fremtidige stabile hjem, efter de foregående år med syv forskellige pladeselskaber. Trommeslager Katrina Mitchell og bassist Aggi Wright var endvidere begyndt at bidrage med sangmateriale, hvilket ellers havde været lagt i hænderne Stephen McRobbie. Rygtet vil vide, at pladen var tænkt til et amerikansk publikum. Og det var måske derfor, at Dean Wareham fik til opgave at bidrage med blød og minimalistisk guitar. Norman Blake og Gerard Love fra Teenage Fanclub, der var rimelig store i USA i disse år, medvirkede også på ’Mobile Safari’.

Her albumversionen af ’Yoga’, der havde været ude året før i en anderledes version på single:


Ingen kommentarer: