Blogger Widget

lørdag den 27. august 2011

Sverige med ’Hobitten’ og ’Fuzz Daddy’ i Mod Strømmen

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at der har været mange overvejelser om, hvilken illustration, der skulle følge dette indlæg. Radioprogrammet kommer ene og alene til at indeholde musik fra Sverige, så meget ved jeg. Er der en speciel toneart, der kendetegner landet? Nogle noder der går igen og hvordan kan jeg anskueliggøre det? Det kunne også have været en elgko eller en Dalarnahäst, en mor og datter der puster frøene af en mælkebøtte på en eng, en af de rødmalede gårde med en bølgende gul mark i forgrunden. Muligheder er der nok af.

Problemet er måske mere, at jeg ikke har den fjerneste idé om, hvilken retning udsendelsen tager. Både Henrik ’Hobbit’ Klitstrøm (Spids Nøgenhat, On Trial, Dragontears m.v.) og Anders ’Fuzz Daddy’ Grøn (Spids Nøgenhat, Dragontears, Aron & the Blackbeacon Orkestra, Baby Woodrose m.v.), har så vidt jeg husker, for nylig via Facebook meldt sig ind i gruppen, ’Nationalteatern’. Men hvem vil nikke genkendende til et billede af dette gamle hippie teater- og musikkollektiv? Et foto af Totta Näslund, som var med i en sen udgave af Nationalteatern og som efterfølgende opnåede en vis popularitet i Danmark med Totta's Bluesband, vil ligeledes være misledende. Den retning, kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig programmet tager. På den anden side…

Der er vist ikke andet at gøre end at vente. Stil ind, torsdag d. 1. september, mellem kl. 18-20 (98.9 FM / 98.8 Hybrid).

Ingen kommentarer: