Blogger Widget

søndag den 12. august 2012

Gutter #1: The Master Plan – ‘I Got Loaded’


Frem mod torsdag en kort præsentation af nogle af de bands, som jeg har tænkt mig at høre på årets Gutter Island Garagerock Festival. Jeg lægger ud med et vaskeægte rock’n’roll combo. The Master Plan er et sideprojekt for Andy Shernoff fra The Dictators, som han var med til at danne i 1973, og de to The Fleshtones-medlemmer, Keith Streng og Bill Milhize, plus Paul Johnson fra The Waxing Poetics. Debuten, ’Colossus of Destiny’, blev sendt på gaden i 2003. I 2009 fulgte ’Maximum Respect’.

Jeg har vist aldrig lagt skjul på, at old-school rock’n’roll står mit hjerte nær. Med The Master Plan er der ingen fiksfakserier eller blindgyder. Det er 1-2-3-4, derudad. Præcis som i deres cover af R&B og jump-blues sangeren Peppermint Harris ’I Got Loaded’ fra 1951. Det går jeg stærkt ud fra også sker for mig, når de går på scenen, lørdag, d. 25. august.  

Ingen kommentarer: