Blogger Widget

torsdag den 16. august 2012

Gutter #5: The Jim Jones Revue – ‘Ain't My Problem Baby’


Mini Gutter-paraden slutter af med The Jim Jones Revue. Så vidt jeg kan tælle mig frem til, er der 23 acts på plakaten og festivalen melder at der er snart udsolgt, så det er bare om at slå til nu. The Jim Jones Revue er blevet kaldt Londons førende R&B-, garage- og punkrockband. Ikke et udsagn, jeg på nogen måder vil gå i clinch med, dertil kender jeg ikke nok til den engelske rock’n’roll undergrund. Jeg har det selv lidt ambivalent med dem. På pladerne har de indimellem en tendens til at overdo it. Produktionen bliver så skinger, at jeg dårligt kan høre, hvad der foregår. Kanhænde, det er meningen? Men når de rammer formen er det fedt, og så er det groft sagt lige meget om de lægger sig op ad Little Richard eller MC5. Live skal The Jim Jones Revue efter sigende være noget af en oplevelse. Jeg ser frem mod, lørdag d. 25. august.

The Jim Jones Revue har en ny plade ude d. 15. oktober. Det er nu ikke derfra dagens sang kommer. Den stammer fra den anden af i alt tre udgivelser i ’The Jeffrey Lee Pierce Sessions Project’, hvorpå ligesindede fortolker ikke tidligere udsendt materiale af den nu afdøde Gun Club ankermand:  


Og lyt så for øvrigt med når Mod Strømmen i aften, et sted mellem kl. 18-20, går i lag med en præsentation af årets Gutter Island…  

Ingen kommentarer: