Blogger Widget

onsdag den 22. august 2012

’Pura Pura’


I går ledte Los Angeles-sekstetten Dengue Fever mig på afveje. Som mange sikkert ved, kombinerer de cambodjansk tresser-pop med syrerock.  Albummet ’Cannibal Courtship’ fra sidste år er et fornemt eksempel. Det er faktisk værd at bruge tid på hele deres bagkatalog. Nå, tilbage til i går, hvor jeg røg ud af en tangent, som jeg har været ude af tidligere, indonesisk popmusik.  

Jeg var egentlig overbevidst om, at Pattie Bersaudara var en kvindelige solist, men ved et nærmere tjek, fandt jeg ud af, at det er et søskendepar. Kvinden i den blå top er Nina Pattie, ved siden af står lillesøsteren Silvy. De blev født i Yogyakarta på Java og begyndte at synge sammen omkring 1960. Tættere kommer jeg det vist ikke. Det foregik ofte på ambon, en lokal dialekt, men de har også indspillet på indonesisk, hollandsk og engelsk. Jeg er ikke mand for at bestemme, hvilket sprog efterfølgende bliver sunget på. Jeg ved bare, at ’Pura Pura’ har et cool garagerock-vibe.  

Ingen kommentarer: