Blogger Widget

tirsdag den 18. september 2012

De Høje Hæle, Bäddat För Trubbel, Tumor Warlord og Dead Skeletons


Det er ikke fordi, jeg har ledt efter en anledning, men nu hvor jeg har én, vil det da være tosset ikke at bruge den. Her er den nye video fra De Høje Hæle, hvor de leger med lowbudget science fiction-genren i ’Der Er Mange Der Siger Meget’ fra ’Kold & Træt & Bange’. Hvorfor så det? Ganske enkelt fordi, Hælene nu på torsdag, d. 20. september, spiller sammen med Bäddat För Trubbel og Tumor Warlord i KB18.

Svenske Bäddat För Trubbel, har jeg set et par gange på festivaler henover sommeren. Første gang var en skuffelse, anden gang en fryd. Hvordan mon det så bliver, når bandet er i sit rette element i en mørk klub på Vesterbro? Tumor Warlord, der selv kalder deres stil for ”Heavy Danish sci-fi synth-punk” og rummer tidligere og nuværende medlemmer af Cola Freaks, Kværn, Mig & Min Ven, Hellroute 16, The Great Veil, Spider Babies m.v., havde vi besøg af i Mod Strømmen i februar. På det tidspunkt havde de lige udsendt singlen, ’Subway Gas Attack’. Efter sigende har de et fuldlængde album klappet og klart.

Dead Skeletons
Til slut, skal jeg have de islandske mørkemænd Dead Skeletons med. Desværre nåede jeg ikke at se dem på årets Roskilde Festival. Jeg var mæt, da de gik på kl. 3.00, natten mellem lørdag og søndag. Ifølge de øjenvidner, jeg har talt med, var det fuldstændig overstrømmende. Mon ikke, det bliver det samme i Pumpehuset, på søndag, d. 23. september, når Dead Skeletons lukker op for det ægyptiske mørke med repetitive, tunge, psykedeliske grooves, der sender mig lukt ind i det overnaturlige med spøgelser, hjemsøgte huse, død, forfald, galskab og skjulte forbandelser. 

Ingen kommentarer: