Blogger Widget

søndag den 2. september 2012

Shiny Darkly i Mod Strømmen


”The influences are bands from the 60s psych/garage scene like The Doors, Velvet Underground, 13th Floor Elevators, Stooges to the late 70s punk scene with bands like Joy Division, Television, Echo and The Bunnymen to the goth/noise 80s with bands like The Cure, Spacemen 3, Jesus and Mary Chain. Also bands from today like A Place To Bury Strangers and The Black Angels, just to point out some known ones. We like bands that also share the same influences from the past. Our inspirations are pretty wide.”

Københavnertrioen Shiny Darkly er blevet spurgt rigtige mange gange om, hvad de er inspireret af. Svaret her gav de til det engelske onlinemagasin The Line Of Best Fit, d. 27. juni 2012. Jeg vil ikke udelukke, at de kommer til at tage stilling til det samme spørgsmål, når de besøger radioprogrammet Mod Strømmen, nu på torsdag, d. 6. september, mellem kl. 18-20 (98.9 FM / 98.8 Hybrid).

I maj udsendte Crunchy Frog deres debut-ep. I juli spillede de Roskilde. Det er gået stærkt for det unge orkester, der har godt og vel et år på bagen. Jeg har tidligere nævnt, at ”førstesinglen ‘He's Suicidal’, har et-eller-andet tilfælles med det tidlige The Telstar Sound Drone, og dem holder jeg, som nogen bekendt, meget af”.

’Into The Shade’ fra debuten bærer også remanenser af fortiden, der viser at Shiny Darkly har hjertet på rette sted, men samtidig er det tydeligt, at de godt kan selv. Jeg glæder mig til at høre, hvad de har med på torsdag.

Ingen kommentarer: