Blogger Widget

torsdag den 27. september 2012

’My Road Now’. Ny sang fra Westerberg


Sent i går eftermiddags var Aarhus-bloggeren, Capac, så elskværdig at lægge et link med en nyhed i kommentarfeltet til indlægget om ’Bandemøde… mv.’. Det er efterhånden lang tid siden, at Paul Westerberg har udsendt nyt. Det er heller ikke alt fra hans kælderstudie eller ’basements tapes’, som jeg har hørt fremmelige sjæle omtale de seneste indspilninger, der har været lige interessant.

Klaverbårne ’My Road Now’, har en del til fælles med materialet på den personlige og noget genretrodsende, ’Suicaine Gratifaction’, fra 1999. Et album, der stadig står en del rift om. Flere anmeldere har brugt det som et referencepunkt, når de har beskrevet Westerbergs senere aktiviteter. Gerne med sætninger, som ”det er ikke så godt som The Replacements, men trods alt bedre end ’Suicaine Gratifaction”.

5 kommentarer:

capac sagde ...

Jeg synes, det er et godt nummer. Og så faldt jeg over denne omtale af det i Aguarium Drunkard-bloggen:

http://www.aquariumdrunkard.com/2012/09/25/paul-westerberg-my-road-now-new-jam/

HHS sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
HHS sagde ...

Aquarium Drunkard er en skøn blog, som jeg jævnligt besøger, men åbenbart ikke nok, siden Westerberg-omtalen er gået mig forbi.

Og, ja, nummeret fejler ikke noget, selvom jeg er begyndt at savne noget mere udadrettet fra Paul

Thomsen sagde ...

http://pitchfork.com/news/48086-the-replacements-reunite-for-covers-ep/

HHS sagde ...

Tak, Thomsen. Det røg direkte ud på facebook. Lyder spændende. Kommer måske noget på bloggen senere. Har desværre ikke tid lige nu.

HH