Blogger Widget

tirsdag den 12. marts 2013

Indian Jewelry – ‘Peel It’. Til UG med kryds, bolle og slange


Der skulle en tur i et af de lokale supermarkeder til, før jeg fandt ind til kernen af texanerne Indian Jewelrys album, ’Peel It’, fra 2012. Det lyder måske lidt søgt, det bliver endnu værre. I et interview med Free Press Houston, fortalte den ene af de ledende kræfter Tex Kerschen, den anden er ægtefællen Erika Thrasher, at de efter at være blevet forældre sidste år, havde fundet tilbage til basis. Sådan følte jeg det også, da jeg stod med en indkøbsseddel fyldt med basisvarer og ’Peel It’s mærkværdige forvirring af støj, industrial, psych, dub og eksperimenterende rock snurrende i hovedtelefonerne.

Det var åbningssangen ’Freak Pride’, der med dens funky, repetitive groove og mørke, uhyggelige vibe (minder om noget Primal Scream kunne have lavet på 'XTRMNTR'), som overbeviste mig om, at jeg skulle holde fast denne gang. Ikke springe utålmodigt rundt mellem numrene, som jeg af og til gør hjemme foran anlægget, når jeg lytter til en ny plade. Jeg kender ikke Indians Jewelrys bagkatalog. Denne plade er vistnok deres sjette. Den bagvej, kan jeg altså ikke bruge som sammenligningsgrundlag. Bedømt ud fra 'Peel It', så har jeg dog en hel del til gode. Dig in!

Ingen kommentarer: