Blogger Widget

torsdag den 1. juni 2017

Molly og Big Mess i morgen aften


Jeg kan ikke selv komme på Bakken i morgen. Eller det vil sige, det afhænger alene af, om et andet arrangement bliver til noget og af gode venners velvilje. Så der er en lille åbning. Mikroskopisk måske, men den er der. Molly holder ellers release på deres nye LP, ’Stay Above’, der udkommer på Never Back Down Records. Hvis man ikke umiddelbart er familiær med bandet, kan følgende, som jeg skrev om gruppen tilbage i marts 2015, måske hjælpe lidt på vej: ”Udfra de tre fremragende tracks, som jeg har fået tilsendt med trioen Molly, tør jeg uden den mindste slinger i valsen sige, at Hüsker Dü og Dinosaur Jr. er centrale inspirationskilder.” Det udsagn, står jeg ved, selvom ordene omhandlede Mollys debutskive, ’Peach Melba’.


Hurtigrock med klar reference til firserne”, har jeg kaldt Big Mess’ udtryk. Et andet sted har jeg nævnt grupper som ”Sleater-Kinney, Broder Daniel, The Replacements, Hüsker Dü, Talulah Gosh, Nirvana og Mike Watt” i forbindelsen med bandet.

Her Big Mess nye og gevaldigt iørefaldende sommersingle. B-siden er såmænd et take på Abbas skilsmissesang ’The Winner Takes It All’, som bandet spillede i originalversionen, da de var på besøg i Mod Strømmen i sensommeren sidste år.


Og det er altså i morgen, at Klub Double Dip står bag dette arrangement, der finder sted på Bakken i Kødbyen. Mød op ved 21-tiden, der er gratis adgang. 

Ingen kommentarer: