Blogger Widget

tirsdag den 6. november 2018

Pacific Swell i Mod Strømmen


”Jeg kom gående forbi musikværtshuset Fatter Eskil, da jeg pludselig hørte noget, der mindede kraftigt om The Growlers, one of my favourites. Indenfor fandt jeg fire vilde Grenå-drenge i mexicanske jakkesæt, a la et mariachi-orkester. Pacific Swell, som kvartetten hedder, spiller garage/surf med høj cigarføring og hæse vokaler.”

Endnu engang må jeg ty til en af Hauge Marples beskrivelser fra Spot Festival. Året var 2017. Den 28. september spillede Pacific Swell og Cosmic Waves ved 2018s næstsidste Klub Soja. I den forbindelse, lavede jeg, formiddagen efter et program med bandet, der viste sig at bo alle andre steder end i Grenå. Efter koncerten i Kulturhuset på Islands Brygge havde kvartetten været i byen det meste af natten, hvilket mere eller mindre kom til at forme udsendelsen.

Stil ind, nu på torsdag, d. 8. november, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.

Ingen kommentarer: