Blogger Widget

mandag den 28. november 2011

Kære brevkasse! Et par spørgsmål i anledning af Bruce Springsteen og Roskilde 2012


”Der er simpelthen noget jeg ikke forstår: Når Bossen spiller i Parken bliver alle 40.000 billetter solgt på ca. 5 minutter. 40.000 billetter til ca. 6-800 kroner stykket. Lørdagsbilletterne til Roskilde må blive udsolgt på 1/2 sekund! Hvor mange endagsbilletter er der og hvor mange Springsteenfans mon er klar til at slippe de fulde 1.750 kroner for kun at komme for at se deres idol? Hvad forventer RF sig af dette? Udsolgt, no doubt, men for pokker, der har jo uden sidestykke aldrig været et navn som ham på Roskilde. Ever! Roger Waters og Prince er vand ved siden af. Bliver RF udsolgt før jul i år og hvordan vil denne bookning mon påvirke demografien på pladsen og på camping? Hvis nu alle billetterne bliver solgt til Brucefans der kun kommer lørdag bliver det da noget af en loppetjans at være campingvagt i år. Men på den anden side, han spiller jo fandeme hele tiden i Danmark, så man må vel gå ud fra, at der er mange fra Parken- og Herning-segmentet der ikke føler trang til (eller tør!) at troppe op nede i ormegården på Midtsjælland. Så måske betyder det ikke en skid.

Okay, jeg går ud fra han lukker Orange lørdag, (thank god det ikke er søndag, med alle gratisterne oveni - TAK!) men hvornår mon man så skal sætte sig i kø for at komme i pit? Hvis man nu skal sidde dér hele dagen og blomstre går man jo fandeme glip af meget andet fest, men hvis man ikke sidder der skal man stå nede ved den fjerneste pis'rende og høre Bossen. Dén går sgu heller ikke. Det var ca. der jeg stod med galopperende klaustrofobi til Prince. Og så forestiller jeg mig, at lørdagen oveni bliver med mega lange køer til både øl- og madboder. Ja, jeg ved at der sikkert ikke bliver flere mennesker lørdag på Roskilde end der plejer, men sådan nogle rockfans fylder, spiser og drikker jo meget og tænk bare på breakdown'et til AC/DC i Parken. Puuuuha, håber de 40 års erfaring med at lave festival ikke fornægter sig, når Danmarks største tager munden meget fuld med denne bookning.

Jeg har set Bossen med E-Street Band adskillige gange siden gendannelsen i slut-90'erne og jeg forventer mig intet andet end sublim lyd og fest på Roskilde. Tænk at se Bossen nede i ens egen baghave fucked up på sprut og spliff, altså mig ikke Bruce. Når Bossen nu spiller Roskilde kommer Stooges så på Gutter?”

- mail fra bekymret fan. Modtaget i dag, kl. 12.31.

Ingen kommentarer: