Blogger Widget

søndag den 2. december 2012

J. Tex i Mod Strømmen


Det er ikke mere end et par dage siden, at jeg forsøgte at sætte ord på J. Tex & The Volunteers. Da skrev jeg, at de ”spiller en form for countryrock med elementer fra backwoods blues og hillbilly”. Grundlæggende burde jeg nok have tilføjet.  

Den nye plade, ’House On The Hill’, rummer tolv skæringer, deriblandt nogle velvalgte coverversioner. I forhold til tidligere, har trioen skruet ned for den mere rodfæstet twang og befinder sig et sted, hvor folk bliver til low-key country eller er det omvendt? Tilsat en snert sigøjnerjazz og fransk chanson.

Hør fx. denne version af Bobby Bare’s ’Detroit City’ eller J. Tex’s egen ’Carnival Girl’.



Men hvorom dette handler, så kommer J. Tex forbi Mod Strømmen, torsdag d. 6. december, mellem kl. 18-20 (98.9 FM / 98.8 Hybrid). Det glæder jeg mig til.

Billedet er neglet fra Stone Solid Press.

Ingen kommentarer: