Blogger Widget

mandag den 24. februar 2014

Sink Ships i Mod Strømmen


Band Of Horses spøger i flere af de anmeldelser, jeg har læst om Sink Ships debutplade. Om det er godt eller dårligt, er jeg ikke den rette til at besvare. Det kender jeg ikke Band Of Horses godt nok til. Ikke desto mindre, kan jeg forstå på kritikerne, at Sink Ship, som Band Of Horses, lægger sig et sted mellem americana og indierock. Ikke opfattet på den måde, at jeg ikke selv kan høre det. Nu har jeg det bare på sort på hvidt. Af og til er det rart at vide, at jeg ikke er på vildspor.

Sangene drejer sig hovedsaglig om kærlighed i alle dens afskygninger, om at finde hjem og måske om at finde ro. Numrene er på den ene side svævende og affektbetonede. På den anden er der et anstrøg af melankoli, ikke af den grublende slags, men af en mere sanselig art. Giver det mening? Ellers kan hele albummet streames:


Sink Ships nævner selv inspirationer som Townes Van Zandt, Big Star, Teenage Fanclub, Lemonheads, Nikki Sudden, Lee Hazlewood, Crazy Horse, Smog og Uncle Tupelo. I min lille verden, er de navne mere end rigeligt, til at stille ind på Mod Strømmen nu på torsdag, d. 27. februar, hvor hovedsangskriver og -komponist, australske Carl Coleman, kommer på besøg.

Det sker mellem kl. 18-20 på 98.9 FM eller direkte livestream

Ingen kommentarer: