Blogger Widget

søndag den 5. oktober 2014

Grævling i Mod Strømmen


For det meste kan jeg lokalisere, hvornår jeg hørte et orkester for første gang. Det er ikke sikkert, at jeg kan huske, hvilket nummer det var, men jeg har altid en fornemmelse af stedet og hvem jeg var sammen med. Når det kommer til københavnske Grævling, skal jeg tilbage til 1. november 2012, hvor Fredrik Eckhoff fra Halasan Bazar introducerede mig for sangen, ’Magisk Svamp’, i en Mod Strømmen udsendelse.

Eckhoff præsenterede Grævling som ”god gammel dansk hairy acid-rock” og kaldte dem ”det danske sidestykke til Dungen og Tame Impala”.  Dungen-referencen var også noget af det første, der poppede op i pandelappen på mig, da jeg hørte bandets debut-ep’en i forsommeren. 

Hovedmanden Rasmus Klausen har skrevet sange i adskillige år. Ofte med en forkærlighed for træer og andre af naturens luner og tilskikkelser. Det var dog ikke før 2012, at han fik samlet et hold af musikere omkring sig, som kunne materialisere de organiske dagdrømme i nogenledes fast form.

Nu kender jeg ikke Grævlings planer for de kommende år. Mon ikke, de er i fuld gang med at skrive nyt materiale? I så fald, kan det være, at vi får en radiodebut, når orkestret kigger forbi Mod Strømmen, nu på torsdag, d. 9. oktober, mellem kl. 18-20. Lyt med på 98.9 FM eller livestream udsendelsen direkte.


Ingen kommentarer: