Blogger Widget

søndag den 14. oktober 2018

Koden er knækket (1 af ?). ’Hilsen til Maxwell’s’


Tilbage i april, fik jeg tilsendt et udvalg af Spotify-spillelister fra Jan Damage Petersen, medvært på Mod Strømmen, inspirator, rockfan og meget mere. Jan D har blandt andet været idémand til programmer om spillestedet Maxwells i Hoboken, pladeselskabet Flying Nun, Glasgow and so forth.

Jeg er ikke ligefrem en ørn til digital informationsteknologi. Så er det på plads. Langt om længe er det dog lykkedes mig at knække koden til, hvordan jeg får lagt en Spotify-spilleliste ud. Dét, der har irriteret mig mest, er, at jeg et par gange tidligere har postet sange fra nettjenesten her på bloggen, men af en-eller-anden grund, kunne jeg ikke huske, hvordan det lod sig gøre. Anyway, her til morgen gik der pludselig en prås op for mig.

Som Jan vistnok udtrykte det for mig tilbage i april, så var grunden til, at han havde lavet spillelisterne, at ”det ikke er alle, der har lyst til at høre på et par sludrevorne radiotanter, så hvorfor ikke bare lægge musikken ud?”.

Her ’Hilsen til Maxwell’s’. Det er ikke alt Spotify er leveringsdygtig i, så der mangler numre med Pylon, The Raybeats, Yo La Tengo, Alex Chilton og The Feelies.


Udsendelsen som det lød tilbage i august 2015, er der mulighed for lytte til her.

Ingen kommentarer: