Blogger Widget

lørdag den 16. november 2013

’En Sommerdag’: ”Det er det du ser fra skyggen af dit træ…”


Vi har alle en måde at komme gennem de mørke måneder på. Jeg sover. I nat henved ni timer. Det er måske fjorten dage siden, hvis ikke mere, jeg seneste har fået øjne før vækkeurets kimen. Jeg klager ikke, Jeg savner bare mine stille, lyse timer, før byen for alvor vågner, hvor jeg gennem køkkenvinduet kan høre morgenfuglene og morgentogene varme op på rangerterrænet ved Ingerslevsgade. Med Niels Skousen ord fra ’Bare Vi Får Kærligheden Med’ fra Skousen, Ingemann & Møller-pladen, ’Lykkehjulet’, der kom i 1976, så ved jeg også, at ”Det er noget vi kommer over / Det er ikke noget der varer ved”.

Her til morgen har jeg fundet lise i den unge ålborggenser Kasper Dons sang, ’En Sommerdag’. Billedet stammer fra den in-store koncert, han gav ved receptionen for det nye Spids Nøgenhat-album i Rama Records i Ålborg. Nummeret udkommer som single på Levitation Records på den anden side af nytår.

Ingen kommentarer: