Blogger Widget

tirsdag den 16. september 2014

The Monoliths i Mod Strømmen


”Endelig har jeg fået fat på et eksemplar af den måske bedste 7”’er, der kom ud af den københavnske undergrund sidste år (tusind tak). Det drejer sig om noise-trioen The Monoliths, der består af P. Lizzard, James Deen Dragon og Colonel Dickhead. I virkeligheden hedder de vist nok noget helt andet, men skide være med det. Desværre er b-siden ’Big Dog’, som jeg har hørt til hudløshed, ikke tilgængelig på nettet, så her de to numre som a-siden indeholder:”

Siden jeg skrev ovenstående, tilbage i januar, er ’Big Dog’ dukket op, så tilsted mig at begynde denne radioforomtale med en sang:


Overmåde fedt, ikke sandt? Nu går The Monoliths og venter på at deres kommende split-single med Angkor Wrack kommer tilbage fra trykpressen. Hvornår dét sker, er der vist ingen der ved. Den nye 7”er er blevet til i et samarbejde mellem plademærkerne Mastermind, Cult Pump og Webmaster Records. Det borger for dansk undergrund af allerfineste skuffe. Og mon ikke The Monoliths, der besøger Mod Strømmen, nu på torsdag, d. 18. september, har et par numre med fra pladen? Det kan man under alle omstændigheder håbe på. Ellers ved jeg, at trioen har udsendt et live-tape og at de har en musiksmag, der når ud i de fjerneste afkroge af verdensaltet.

Så, dét er bare om at stille ind, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller den direkte livestream, nu på torsdag.

Ingen kommentarer: