Blogger Widget

mandag den 22. september 2014

Deadpan Interference i Mod Strømmen


Jeg har ikke fingeren på pulsen. Jobbet med at aflæse tendenser, overlader jeg hjertensgerne til institutter og professionelle medie- og branchefolk. Ikke hermed sagt, at jeg ikke har en mening. Jeg har mine idiosynkrasier og så er der tendenser, jeg ganske enkelt ikke fatter. Fred være med dem.

Men der er alligevel noget som har slået mig. Den tungere del af støjrocken fra England, synes at have fået en renæssance, især blandt purunge københavnerbands. På Gutter Island så jeg eksempelvis The Strips, der med matchende læderjakker med bandets logo på ryggen, gav pokker i tidens konventioner og gav et kortfattet, heftig show med fødderne dybt begravet i dissonans.

Deadpan Interference kan lidt af det samme. Bandet blev dannet for et par år siden af guitarist Martin Funder, bassist Sofie Westh og trommeslager Max Cosnier, men det var først da guitarist og sanger Astrid Samuelsen kom med i slutningen af 2013, at det for alvor begyndte at tage fart og form. Deadpan Interference har lige skrevet under på en kontrakt med Drone Recordings. Dét pladeselskab har jeg nævnt nogle gange på det seneste.

Nu på torsdag, d. 25. september, kommer Deadpan Interference forbi Mod Strømmen. Jeg er temmelig spændt på, hvad de medbringer af inspirationer. Lyt med mellem kl. 18-20 på enten 98.9 FM eller brug den direkte livestream.  


Foto: Ágúst Einar

Ingen kommentarer: