Blogger Widget

onsdag den 20. april 2016

Detroit Rock City


Advarsel. Her kommer et meget langt indlæg. Om igen, jeg dropper det lange indlæg. I et worddokument er jeg oppe at ramme tyve sider. Det går sgu ikke. Jeg linker i stedet til den liste, jeg havde tænkt mig at afskrive.

Detroit Free Press har gang i en læserkåring af de hundrede bedste numre, der er kommet ud af The Motor City. Afstemningen løber frem til d. 25. april.

Listen omfatter sange med The Stooges, The Frost, Rodriguez, Jackie Wilson, The White Stripes, MC5, Stevie Wonder, Alice Cooper, Aretha Franklin, The Rationals, John Lee Hooker, The Gories, The Suicide Machines, Sonic’s Rendezvous Band, Smokey Robinson, Shorty Long, Funkadelic, Detroit Cobras, Eminem, Andre Williams, The Dirtbombs, Rare Earth…

Der er alt for mange at nævne. Tjek selv listen her >>>>

Afstemningen udmønter sig senere i en koncert, hvor Don Was med et håndplukket hold af musikere fra Detroit, vil fremføre de ti sange, der har fået flest stemmer. 

Ingen kommentarer: