Blogger Widget

tirsdag den 24. juni 2014

Lower i Mod Strømmen


At det ikke bare var tomme ord, da jeg forleden påstod, at ’Seek Warmer Climes’ med københavnske Lower har fået en varm modtagelse i udlandet, behøver jeg dybest set ikke at dokumentere. Men al den stund, at man efterhånden kan fodre svin med ekstremt begavede kommunikationsfolk, der kan deres håndværk til fingerspidserne og ofte er forbandede gode til at skjule, at der ikke er et reelt indhold bag deres hurtige budskab, gør jeg det nu alligevel. 

Jeg begynder med Pitchfork, der har visse forbehold:

“Lower aren't making pop songs, but the best songs here have hooks.” Et stykke længere fremme, hedder det: “That said, even in Seek Warmer Climes' less impactful tracks, there are glimmering moments, and it's a testement to Lower that it's hard to discount any of the songs in their entirety.” 

Allerede her har jeg nået et punkt, hvor jeg tænker dét album skal jeg have fat i. Fortsætter jeg så med Consequence Of Sound, føler jeg mig endnu mere sikker:

”Here’s the deal. Traditionally, music either does one of two things for me: 1) It gets me through the motions, or 2) Tells a great story worth hearing again and again. The former is why I’ve clutched onto albums like Joy Division’s Closer, Wire’s Pink Flag, or My Bloody Valentine’s Loveless. The latter is why I’ll listen to The Replacements’ “Sixteen Blue” anytime or anywhere. Lower falls into column one and feeds into a certain aggression that I’ve been trying to stave off.”

PopMatters-anmeldelse gør det sidste stykke arbejde for mig:

“Seek Warmer Climes, despite the endgame implied in the title, is a complicated record about expanding your horizons, about settling with yourself in the moment and finding new things about yourself in new experiences. But it’s not just about a change of scenery to change yourself, it’s also about the various ways in which we hide”

At jeg også medtager de afsluttende ord fra All Music Guides kritik, er blot for at fortælle, at der er hold i min påstand:

”Lower stand out for their unique blend of cathartic explosions and restraint, creating something remarkably powerful in their use of dynamics and tense pacing.”

Lyt med nu på torsdag, d. 26. juni, hvor Lower kommer forbi Mod Strømmen. Det sker mellem kl. 18-20 på 98.9 FM eller via livestream

Ingen kommentarer: