Blogger Widget

mandag den 27. februar 2017

Jan Sonnergaards bogsamling bliver sat til salg på torsdag.


”En bogsamling vidner om dens ejers interesse og identitet; både de slidte, gennemlæste eksemplarer, som man altid vender tilbage til, men også de ulæste bøger, som man endnu ikke liiiiige har fået læst endnu. Det er både ejerens eksterne hukommelse og byggestenene til hans hjernevindinger. Bøgerne er det håndgribelige vidnesbyrd om ejerens sind – og det, der står tilbage, når han eller hun ikke er her mere.

For forfatteren Jan (”Søde-Jan”) Sonnergaard (1963-2016) er her desværre ikke mere. Men hans bogsamling står nu i Vangsgaards Antikvariat i Fiolstræde – og der er bestemt grund til at dvæle ved den, hvis man vil forstå Sonnergaard. De fleste kender ham som manden bag novellesamlingen ”Radiator” med den beske, hårdtslående lower class Nordvest-realisme, men Jan var også cand. phil. i litteraturvidenskab, Michelinstjernerestaurant-afficianado og levende musikinteresseret. Via bøgerne får man et større og mere komplet billede af mennesket Jan Sonnergaard, end man måske havde før”

- således indleder Vangsgaards Antikvariat, der har købt Sonnergaards bogsamling, det 93-siders lange katalog.  

Kataloget er delt op i disse hovedgrupper:

Skønlitteratur
Litteraturhistorie
Filosofi
Historie
Musik og film
Diverse
Hawaii-skjorter

Skønlitteraturen fylder selvfølgelig mest. Tjek kataloget her.

Vangsgaards oplyser endvidere:

”Bøgerne bliver sat til salg fra TORSDAG DEN 2. MARTS KL. 18. Vi holder åbent frem til kl. 21, og alle er velkomne til at kigge forbi, få et glas vin og købe en god bog - mange med hilsener fra forfatterkolleger.

Desuden vil også hans samling på omkring 1000 CD’er og DVD’er blive sat til salg til enhedspris på kr. 30,-/stk. og 4 for kr. 100,-.

Vær opmærksom på, at man ikke kan reservere bøger forud, men man er velkommen til at ringe på 33 12 13 44, hvis man er forhindret i at komme. Telefonen er åben til kl. 21”

Keine Fear For Flanger i Mod Strømmen


Februar strækker sig en lille smule ind i marts her på Mod Strømmen. Sagt på en anden måde, så er odenseanske Keine Fear For Flanger inviteret på besøg på baggrund af nogle enkelte, velvalgte numre, som bandet har lagt på nettet. Præcis som det også var tilfældet med Birds In Flight, Collider og Visitor Kane i februar.

Keine Fear For Flanger begyndte så småt at røre på sig for et års tids siden. Gruppen blev født ud af neopsych-bølgen, men er dog ikke så entydige i udtrykket. Tressernes psykedeliske rock med dens effekter og rumklang spiller selvfølgelig en rolle. Det samme gør halvfemsernes shoegaze og mere gængs popmusik. Nu skal jeg huske at forklare, at disse betragtninger alene bunder i de sange, jeg har hørt.  Bandet er ved at indspille nyt materiale, som jeg ikke har stiftet bekendtskab med. Forhåbentlig medbringer de et eksempel eller to på, hvad de går og roder med til udsendelsen. Det må tiden vise.  



Lyt med på torsdag, d. 2. marts, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream. Man kan også fange udsendelsen på Tunein.

søndag den 26. februar 2017

'Großstadtlichter'. Hans Baluschek, 1931.


Sådan gik der tre dage / ‘Up In Her Room’


Den første million er den sværeste, hedder det vistnok i pengekredse. Ikke, at jeg på nogen måde kan hævde, at jeg har min gang i slige cirkler. Ikke desto mindre, kunne det indimellem, være rart at bruge hovedet til noget, der måske giver mere mening, end at prøve at komme i tanke om hvem, et nummer, jeg ikke har hørt i umindelige tider, egentlig er med. Aktuelt har jeg brugt henved tre dage på at nå frem til, at det var en gammel The Seeds-sang, som jeg hørte en coverversion af forleden. Det var først sent i går aftes, det gik op for mig.

Torsdag aften væltede sneen ned over København. Jeg bryder mig ikke om at cykle i sne og frost, så jeg var med det offentlige. Jeg hørte musik på min iPod, nærmere bestemt The UFO Club. Samarbejdet mellem Christian Bland fra The Black Angels og Lee Blackwell fra Night Beats. Og, ja, bandnavnet er en hyldest til den berømte 1960’er klub i London, hvor man blandt andet kunne opleve digtoplæsning, lysshows, avant-garde kunst af Yoko Ono og husorkestrene Pink Floyd og Soft Machine mv.

Hvorom dette handler, så lyttede jeg til ’Up In Her Room’ fra det selvbetitlede The UFO Club-album fra 2012. Jeg kan ikke huske, om jeg tidligere har tænkt på, at den virkede bekendt, men der i bussen, begyndte jeg under alle omstændigheder at fundere over, hvis sang det var. Sådan gik der tre dage…



fredag den 24. februar 2017

Shoot From The Hip #1 (2017). Med Fred & Toody Cole interview


1. Swell Maps ‎- Loin Of The Surf (1979)
2. The Raincoats - Fairytale In The Supermarket (1979)
3. The Lime Spiders - Slave Girl (1983)
4. Uranium Club - Who Made The Man (2016)
5. Mike Watt - Chinese Firedrill (1995)
6. Bash & Pop - Anything Could Happen (2017)
7. Pierced Arrows - Let It Rain (2010)
8. Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire (1957)
9. Dead Moon - Dead Moon Night (1988)
10. The Only Ones - The Big Sleep (1980)
11. Thin Lizzy - The Wild One (1975)
12. The Godchildren Of Soul feat. General Johnson & Joey Ramone - Rockaway Beach (1994)
13. The Band - The Night They Drove Old Dixie Down (1969)
14. Drive-By Truckers - Shit Shots Count (2014)
15. Jason & The Scorchers - Pray For Me Mama (I'm A Gypsy Now) (1983)
16. Lambchop - I've Been Lonely For So Long (1998)
17. Talking Heads - Warning Sign (live) (1978)
18. William Onyeabor - Fantastic Man (1979)


torsdag den 23. februar 2017

onsdag den 22. februar 2017

Bill The Drummer, Jimmy Jumpjump og Ariella Stok…


…kalder medlemmerne af Sloppy Heads sig. Ellers er det ikke mange oplysninger, de vil dele med os almindeligt dødelige. Jo, de er fra Brooklyn, deres nye plade, ’Useless Smile’, er indspillet i deres øvelokale med hjælp fra Yo La Tengos bassist James McNew, der også har produceret og spiller guitar hist og pist. Støjrock, upoleret indierock, you name it…

Tre sange fra ’Useless Smile’:


tirsdag den 21. februar 2017

Shoot From The Hip #1 (2017) i Mod Strømmen


Jeg var ikke til Fred & Toody Cole på Loppen. Det er også yderste sparsomt, hvad jeg har fået af beskrivelser af koncerten. Det er faktisk kun blevet til en enkelt, hvor det kort og godt lød; ”fremragende”. Jeg kunne selvfølgelig have spurgt mig mere omkring. Anyway, det jeg vil frem til er, at Mod Strømmen har haft en reporter i marken, der har lavet et interview med ægteparret, der kan fejre guldbryllup senere på året.

Den samtale bliver formentlig omdrejningspunktet i årets første Shoot From The Hip-udsendelse. Ellers spiller vi den musik, der sådan lige falder os ind. Præcis som det er kutyme i den slags programmer. Lyt med nu på torsdag, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream. Som noget relativt nyt kan man også fange udsendelsen på Tunein.

mandag den 20. februar 2017

“There’s also enough gloom and despair to give soap-opera scripters enough ammunition for a new series”

Efter sigende har denne anmeldelse prydet John Prines toiletvæg siden 1972


søndag den 19. februar 2017

lørdag den 18. februar 2017

Conor Oberst interviewer Mark Kozelek


Det sker i anledning af Sun Kil Moons nye album ’Common As Light and Love Are Red Valleys Of Blood’, der vist udkom i går. Uden at røbe for meget, så kan jeg fortælle, at Kozeleks yndlingsrestaurant i København er The Standard. Han er jo lidt af et madøre. Læs videre her
.

fredag den 17. februar 2017

Visitor Kane. Playliste 16. februar 2015


1. Visitor Kane - Tomorrow And Forever (demo) (2016)
2. CC Dust - Tonopah (2016)
3. Sean Nicholas Savage - She Looks Like You (2013)
4. Nagamatzu - Faith (1983)
5. Visitor Kane - Master Of Mask (demo) (2017)
6. Oppenheimer Analysis - The Devil's Dancers (1982)
7. Talking Heads - Girlfriend Is Better (1984)
8. The Walker Brothers - The Electrician (1978)
9. This Mortal Coil - Kangaroo (1984)
10. Visitor Kane - Cruelty At The Exit (demo) (2017)
11. Roy Orbison - It's Over (1964)
12. Donnie & Joe Emerson - Baby (1979)
13. Grace Jones - Pull Up To The Bumper (1981)


Gene Clark: ‘The Lost Studio Sessions 1964-1982’.


Det må være omkring to år siden, at jeg første gang læste om, at der var et album på vej med ikke tidligere udgivet materiale fra Gene Clark. Jeg var så småt begyndte at glæde mig, men tiden gik og jeg glemte efterhånden alt om det. Nu ligger albummet der, både som dobbelt-lp, cd og formentlig også som download. Sidstnævnte kan jeg dog ikke helt greje, fordi det ikke fremgår af udgiveren Sierra Records salgsside.

Indspilningerne strækker sig fra, at den 19-årige Gene Clark var i studiet med Jim Dickson i 1964 til et gensyn med de gamle The Byrds-kollegaer Michael Clarke og Chris Hillman i begyndelsen af firserne. Fra tidlige akustiske ballader over det Dylan-inspirerede samarbejdet med den sydafrikanske trompetist Hugh Masekela i 1967, da Clark var ved at blive droppet af Columbia Records, efter den sløje modtagelse af hans debutalbum, ’Gene Clark With The Gosdin Brothers’. De næste otte spor er soloindspilninger fra tiden omkring, hvor han arbejdede på ’White Light’-pladen. Derpå følger en kollaboration med The Flying Buritto Brothers. Herefter kommer der en håndfuld sange, indspillet sammen med Clarence White, Sneaky Pete Kleinow, Spooner Oldham, Byron Berline, Michael Clarke og Claudia Lennear, der for mig lyder som det sted, hvor jeg først hopper ind på udgivelsen, når jeg engang får fat på den. Indtil videre, har jeg kun hørt småbidder af hvert nummer. Albummet lukker af med flere indspilninger med Nyteflyte. En såkaldt supergruppe, Clark stod i spidsen for og som bestod af Chris Hillman, Herb Pedersen, Al Perkins og Michael Clarke. I 1982 optog de blandt andet en række coverversioner af Gram Parsons, The Box Tops, Rodney Crowell mv.

1. The Way I Am (Gene Clark)
2. I'd Feel Better (Gene Clark)
3. That Girl (Gene Clark)
4. A Worried Heart (Gene Clark)
5. If There's No Love (Gene Clark)
6. Back Street Mirror (Gene Clark)
7. Don't Let It Fall Through (Gene Clark)
8. Back to the Earth Again (Gene Clark)
9. The Lighthouse (Gene Clark)
10. The Awakening Within (Gene Clark)
11. Sweet Adrienne (Gene Clark)
12. Walking Through This Lifetime (Gene Clark)
13. The Sparrow (Gene Clark)
14. Only Yesterday's Gone (Gene Clark)
15. She Darked the Sun (Gene Clark / Bernie Leadon)
16. Roll in My Sweet Baby's Arms (traditional)
17. She Don't Care About Time (Gene Clark)
18. Don't This Road Look Rough and Rocky (traditional)
19. Bars Have Made a Prisoner Out of Me (Gram Parsons)
20. One Hundred Years From Now (Gram Parsons)
21. The Letter (Wayne Carson Thompson)
22. Still Feeling Blue (Gram Parsons)
23. No Memories Hangin' Round (Rodney Crowell)
24. I'll Feel A Whole Lot Better (Gene Clark)

Via allmusic.com, kan man høre de småbidder, jeg har lyttet til.

tirsdag den 14. februar 2017

Visitor Kane i Mod Strømmen


Visitor Kane er Patrick Kociszewski fra Less Win og Secret Life synth-soloprojekt. Eller det vil sige, på scenen er Julie Lind også med på basguitar. Tidligt i januar var jeg til koncert i Stengade med Sean Nicholas Savage, Shaolin Showdown og Visitor Kane. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg mest af alt dukkede op til det udsolgte show for at høre, hvad Kociszewski gik og bryggede på derhjemme. Jeg havde lyttet til ’Tomorrow And Forever’ på Soundcloud, og vidste, at Visitor Kane havde supportet Choir Of Young Believers på en mindre Danmarks-tour sidste efterår. Jeg var spændt, men også en smule på gyngende grund. Jeg har nemlig et rimeligt anstrengt forhold til synthdrevet musik. Et forhold, der strækker sig mange år tilbage, og som muligvis mere ligner en dårlig vane end selvdikteret animositet.


Lyt med på torsdag, d. 16. februar, hvor jeg formodentlig bliver sat på lidt af en prøve, når Patrick Kociszewski kommer forbi for at fortælle om Visitor Kane og den musik, der har inspireret ham til at lave projektet. Det sker, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream. Som noget relativt nyt kan man også fange udsendelsen på Tunein

søndag den 12. februar 2017

'Arbeiterstadt'. Hans Baluschek, 1920


A Head Full Of….


Vinterdag på landet. Heldagsfrost. Enkelte overkommelige gøremål udenfor. Fuglene skal have frø. De syv pakker brændebriketter, vi købte for en hund i går, skal ind i huset. Romanen, jeg er i gang med, fik jeg ikke med hjemmefra. Opladerkablet til iPaden har langt om længe opgivet ævred. Nu ligger jeg og glor ud på sneen, mens David Kilgours fortræffelige 2004-album, ‎’Frozen Orange’, diskret afleder mine tanker.  


lørdag den 11. februar 2017

Collider. Playliste 9. februar 2017


1. Collider - Bruno (2016)
2. Serena-Maneesh - I Just Want To See Your Face (2010)
3. Lush - Second Sight (1989)
4. Polvo - Fractured (Like Chandeliers) (1994)
5. Drop Nineteens - Astral (1991)
6. The Swirlies - Sounds Of Sebrings (1996)
7. Collider - Sniper (pre-mix) (2017)
8. Sonic Youth feat. Lydia Lunch - Death Valley '69 (1984)
9. Hudson Mohawke - Rising 5 (2009)
10. DJ Fukboi - Den Film (2015)
11. Hella - Headless (2011)
12. Tera Melos - Sunburn (2013)
13. Duster - Heading For The Door (1998)
14. Red House Painters - Japanese To English (1992)
15. Kirsten & Marie - Before Tonight (2012)
16. The Pastels - Crawl Babies (1987)
17. Collider - Axis (pre-mix) (2017)
18. Codeine - Cigarette Machine (1990)
19. My Bloody Valentine - Never Say Goodbye (1987)
20. Peter Gabriel - That Voice Again (1985)


torsdag den 9. februar 2017

Colonel Parker: Illegal indvandrer og morder…


Om der overhovedet er hold i den redelighed, jeg bringer til torvs i dag, aner jeg ikke. Historien vil dog ikke dø. Selv Alanna Nash, velrenommeret journalist for The New York Times, Entertainment Weekly og USA Weekend, der har skrevet den meget roste biografi, ‘The Colonel: The Extraordinary Story of Colonel Tom Parker and Elvis Presley’, føler sig ikke helt sikker. Havde Colonel Parker myrdet en ung kvinde i Holland, før han ankom til USA som illegal indvandrer i 1929?

“It could have been a coincidence, yes, of course. I cannot say without reservation that he killed this woman. I offer it only as a theory, a possibility. Even his Dutch family is willing to admit that it is a possibility, though they believe, as I do, that if he killed her, it was an accident. I will say that he had an amazing ability to compartmentalize events and feelings in his mind. If something troubled him too much, he was able to store it in a back corner of his consciousness, though he always had trouble keeping it there. Certainly whatever happened in Holland that made him leave his family, with whom he was very close, and to just cut them off, was of a very grave nature. He missed them, but didn't want to foist his troubles off on them. I know that from a letter he wrote to his nephew in the '60s after his family identified him from a magazine photo and began to write to him.”


Smithsonian Magazine dykker dybere ned i Parkers skumle fortid i denne artikel fra 2012. 

onsdag den 8. februar 2017

‘Marquee Moon’ fylder fyrre i dag


Guitarist Richard Lloyd fortæller herunder sin version af historien om Television og tilblivelsen af ‘Marquee Moon’ mv., i ti afsnit med disse overskrifter:

1. Meeting Tom Verlaine
2. Television Mk I; First Rehearsals
3. First Gig
4. The Birth of CBGB
5. The Brian Eno Demos & Hell’s Departure
6. Television, Mk II; signing to Elektra
7. Songwriting
8. Recording Marquee Moon
9. Adventure and Splitting Up
10. Getting Back Together; The Third Album; the Final Split

Artiklen har tidligere været bragt i Uncut i en meget kortere udgave i marts 2012.

tirsdag den 7. februar 2017

Collider i Mod Strømmen


Collider har vistnok råmaterialet klar til en kommende debut. Bandet har huseret og spillet en del shows på den københavnske undergrundscene gennem de seneste par år. Jeg kan ikke huske, hvor og hvornår jeg hørte de første rygter om det hér nye, noget kaotiske, seværdige orkester. Måske var det i forbindelse Copenhagen Psych Fest 2015 i Huset i Magstræde. Jeg ved det ikke.

For et års tid siden var Noisey ude med solid ros til Colliders Soundcloud-debut ’Bruno’, og et halvt års tid senere fulgte Passive/Aggressive op med følgende på baggrund af bare to sange:

”Det er, som om Colliders musik konstant befinder sig lige dér, hvor euforien er ved at kamme over. Lige før den bliver vanvid. Sangene synes aldrig at peake, men er som en fantastisk energi, der aldrig manifesterer sig i struktur. Musikken vil fremad og opad, men kan ikke lette – en ungdommelig positivitet, der aldrig finder retning og derfor bliver til indestængt aggression. Livslysten, der har forvildet sig ind i shoegazens tåger og nu ikke kan finde ud.”



Nu på torsdag, d. 9. februar, kommer Collider forbi Mod Strømmen. Stil ind, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream. Som noget nyt kan man også fange udsendelsen på Tunein.

mandag den 6. februar 2017

Kirkestormen på Vor Frue Kirke i København.


I weekenden, læste jeg, at salmedigteren og forfatteren Jakob Knudsens sidste romaner, ’Angst’ og ’Mod’, der henholdsvis udkom i 1912 og 1914, er blevet genudgivet i et enkelt bind. Bogen/bøgerne handler om Martin Luthers liv og værk, så en-eller-anden må have fundet det betimeligt at udsende den/dem igen i 500-året for reformationen. For en del år siden, gik jeg i gang med ’Angst’, jeg nåede ikke særligt langt, jeg gik i stå. Reformationsjubilæet hjælper formentlig ikke på min læselyst. 'Angst - Mod' får jeg aldrig læst.

Til gengæld har det moret mig at læse uddrag fra Skibbykrøniken igen. Den fra begyndelsen reformkatolske teolog Poul Helgesens polemiske skrift om den brydsomme periode fra omkring 1500 til 1534, hvor kampen rasede mellem kongemagt, adel, den katolske kirke og den fremstormende lutherdom. Krøniken blev fundet indmuret i Skibby Kirke i Hornsherred, over hundrede år senere. Skriftet stopper brat midt i en sætning i 1534. ”Medens dette gik for sig…”, som der står, var skrevet midt under Grevens Fejde. Krigen, som mange mener, er Danmarks hidtil sidste borgerkrig. I de senere år er nogle historikere dog begyndt at betragte Treårskrigen 1848-50 som en borgerkrig.

”I Herrens Aar 1531, paa den tredje Juledag, som er indviet til den hellige Evangelist Johannes, styrtede nogle Lutheranere fra København, grebne af et utroligt Raseri og Vanvid, ind i Vor Frue Kirke, som er den største og ypperste Kirke i denne By, og vanhelligede den med deres kirkerøverske Hænder. Først omstyrtede de alle Helgenbillederne, spyttede paa dem, slog dem med Næveslag og spottede dem med forargelige Skældsord, medens de søndersloge dem med deres økser, og derpaa trængte de ind i Koret, hvor i de fuldstændig ødelagde Kannikestolene og alt Panelværket. Højalteret forblev dog uskadt, da Byfogeden forsvarede det med Fare for sit Liv, men alt andet blev vanhelliget: man gik endog saa vidt, at man sønderrev Bøgerne. Men de Skældsord og Forhaanelser, hvormed Kristi Præster og i det hele taget alt, hvad der er helligt i vor Religion, overdængedes, har jeg ikke Lyst til at fortælle; thi det overgaar alt, hvad man kan forestille sig.”

- udpluk af Poul Helgesens fortælling om stormen på Vor Frue Kirke i København. Læs videre her. Mere om Helgesen her, hvor der også er flere uddrag fra Skibbykrøniken

I dag, de kommende mandag + i morgen


fredag den 3. februar 2017

Birds In Flight. Playliste 2. februar 2017


1. Birds In Flight - Persuasion Blues (demo) (2016)
2. Action Swingers ‎- Miserable Life (2013)
3. Mountain - Nantucket Sleighride (1971)
4. Red House Painters - Grace Cathedral Park (1993)
5. The Durutti Column - In 'D' (1980)
6. Butthole Surfers - Mexican Caravan (1984)
7. Townes Van Zandt - The Cuckoo (live) (1973)
8. Jim White - Static On The Radio (2004)
9. Songs: Ohia - I've Been Riding With The Ghost (2003)
10. Frode Veddinge - Harpens Kraft (1978)
11. GG Allin - Sleeping In My Piss (1988)
12. Ween - I Play It Off Legit (1992)
13. The Soft Boys - I Wanna Destroy You (1980)
14. Birds In Flight - Sentimental Hangman (demo) (2016)
15. Inariveljet - Jouduin Kurja Kulkijaksi (2015)
16. Donovan - Sand And Foam (1967)
17. Go-Kart Mozart - Electric Rock N Roll (2005)


torsdag den 2. februar 2017

Bedroom Suck sommer-sampler


Sommeren lakker mod enden i Australien. I al fald i den tempererede zone. Dette blogindlæg bringer os godt nok til Brisbane, der ligger i det subtropiske klimabælte, som er kendetegnet ved, at temperaturen i den varmeste måned ligger på over 20°C i gennemsnit, og i den koldeste måned på over 5°C.

I januar sendte Mod Strømmen den første udsendelse i en række om nyere australsk rockmusik. Vi var flere gange forbi Brisbane-plademærket Bedroom Suck Records, der har udgivet fremragende navne som Blank Realm, Scott & Charlene's Wedding, Slug Guts, Kitchen's Floor, Lower Plenty mv.

For at fejre højsommeren, udsendte selskabet i december en sampler med ordene:

“To get you through those long summer days, we’ve put together ten tracks from some of our favourite artists around the country, all lovingly wrapped and delivered to you as an end-of-year treat.”


onsdag den 1. februar 2017

Don Everly fylder 80 i dag


"I just love that song. I heard it by the Everly Brothers as a kid.”

Jeg forstod ikke Dee Dee Ramones kærlighed til The Everly Brothers 'Cathy’s Clown', da jeg læste ovenstående i et interview for seksten år siden. Siden har sangen sneget sig ind blandt mine mange favorit-tracks med duoen fra et kulminedistrikt i Kentucky.

I dag runder Don Everly firs år. For nogle år tilbage døde hans lillebror Phil, som han havde sunget sammen med i det meste af sit voksne liv (og nok også det meste af barndommen med). Lige afbrudt af tiåret 1973-1983, hvor mange års gnidninger mellem brødrene brød ud i lys lue.

Jeg ved faktisk slet ikke, hvor jeg skal begynde eller slutte, når det drejer sig om The Everly Brothers. Sange som ’Bye Bye Love’, ’Wake Up Little Susie’, ’All I Have To Do Is Dream’, har på en-eller-anden måde altid været en del mit musikalske verdensbillede. Jeg har ingen erindring om, hvornår jeg hørte duoen første gang.

Anyway, jeg kom fra ’Cathy’s Clown’. Den udkom i 1960. The Beatles genbrugte tre år senere vokalarrangementet i ’Please Please Me’. Tillykke med fødsesdagen, Don Everly